lördag 13 september 2008

dig har jag

idag kom morsan in till mig och frågade om jag ville följa med och handla.
- nae altså jag hinner inte, ska vara i sörping innan 5.
sen frågade hon om jag mådde dåligt.
- nae.. det tror jag inte, inte just nu, varför?
Du flyr från verkligheten ronja, du är aldrig hemma för du klarar inte av att bara vara. du är ute jämt och festar med nytt folk, du måste ju kunna ta det lugnt också. det är inte bra, är du deprimerad så måste du försöka komma på varför och ta tag i det.
- men jag vet, men jag vet inte hur.. jag orkar inte försöka komma på hur mer. jag pallar inte bara sitta hemma jämt, jag tänker så jävla mycket. men det är ju bara nu för ett tag, det försvinner ju med tiden..
Nej det är inte bara nu. Du har sprungit ute varje kväll sen sjuan, och det blir värre.. Du har ett starkt psyke ronja, sluta ignorera allt som är svårt, det mår ingen bra av. du klarar av detta det vet jag, det har du altid gjort förut, ge inte upp nu, man behöver ett starkt psyke, du kommer klara allt i framtiden, det vet jag.

Inga kommentarer: